minabetraktelser

Alla inlägg under april 2014

Av Magdalena Ahl - 30 april 2014 15:40

 

Min gris med vingar...min ängel på skåpet i rummet...

Med ett leende och trynet kaxigt vänt uppåt...

Lite uppkäftigt go och glad...

Med vingar som att han skulle vilja lyfta..

Tung är han som den...

Gjutjärn är han formad av...slantar ska hans mage fyllas av...

Sprider en glädje med sin närvaro...när man ser minen av gohet...

  

Av Magdalena Ahl - 29 april 2014 13:41

 

Min clematis i fönstret har blommat oavbrutet i månader...

Blomknoppar avlöser varandra och nu har den sju blåa tjusiga i blom...

Många fler ser jag kommer och så här har jag aldrig sett den förut...

Vilken glädje den ger vårhjärtat...

  

Av Magdalena Ahl - 29 april 2014 06:33

 

...

Av Magdalena Ahl - 28 april 2014 22:39

 

Vid åkanten växer den bredvid pampiga björkar...

Ensam av sitt slag...

Med sina vackra blad...

  

Av Magdalena Ahl - 28 april 2014 06:22

 

Och nästan som sallad...jag har glömt vad dom heter nu...

Ska ta mig en sväng förbi parken och se hur långt dom har kommit...

Kanske något mer har börjat visa sig i rabatterna...

  

Av Magdalena Ahl - 26 april 2014 22:10

 

...

Av Magdalena Ahl - 24 april 2014 08:28


 

Igårkväll planterade jag dom vackra i krukor...

Kall nordvind och med en vacker kvällsol fick blombladen att fladdra av rörelse...

Minusgrader natten innan hade vi här i norr så dom fick åka in under kvällen...

Det är lovat riktigt varma dagar framöver, så kanske också nätterna...

Är ju lite rädd om dom vackra...

  

Av Magdalena Ahl - 22 april 2014 20:19

 

På kyrkmuren...

Bland våra kyrkstugor...

 

Soluret...  

Skapa flashcards