minabetraktelser

Alla inlägg under mars 2014

Av Magdalena Ahl - 22 mars 2014 16:03




Morgonen startade så här i dag...

Gråa låga moln.... 



Men sen så...sol och himmelsblå himmel...

Jag har vandrat på fm och suttit på balkongen på dan och solat näsan...

En termometer som visade + 17 i solen och + 7 i skuggan...

Sådana dagar har jag så längtat efter och saknat....

Vad jag har njutit idag...

   



Av Magdalena Ahl - 21 mars 2014 18:28

 

Naturhjärtat...

  

Av Magdalena Ahl - 19 mars 2014 21:15

 

Klart vårhjärtat vaknar av naturens magi...

Av Magdalena Ahl - 19 mars 2014 06:52

 

...i Gamla Lundby Kyrka i Göteborg...

I söndags var jag med alla mina syskon och syterdöttrar här...

Med mammas favoritblommor, rosa nejlikor...ljus och en hjärtesten...

En stilla stund i den kalla vinden med tankar på lilla mamma...

Jag tror hon såg oss...jag tror hon kände vår närvaro...

Jag tror hon hörde våra tysta tankar och hjärtats saknad...

  

För just idag är det ett år sen mamma gick bort...tänk vad tolv månader går fort...

Då hon äntligen fick komma till ro...komma till vila...

Vill så tro att hon har det bra där hon är...jo jag tror det är så...

  

En stund i eftertanke...i sorg och saknad med dom som är bäst på att förstå...

Med familjen...

 Lilla Mamma...jag saknar dig....

  



Av Magdalena Ahl - 18 mars 2014 17:23

 

Krokus i tulpanbacken...

  

Av Magdalena Ahl - 6 mars 2014 06:42

 

...växer björkar utmed sjökanten...

...gamla och stora...en del yngre och vitare i barken...

...liksom slätare i hyn...

...den här gamlingen med sitt vackra mönster stannar jag ofta vid...

...ett fantastiskt naturligt åldrande i dom tjusiga rutorna...

...harlekinmönster...

  

Av Magdalena Ahl - 5 mars 2014 07:40

 

Sommarlängtan....


Av Magdalena Ahl - 4 mars 2014 19:46

 

Fastnat...



Visset...  

Skapa flashcards