minabetraktelser

Alla inlägg under november 2014

Av Magdalena Ahl - 21 november 2014 18:06

 

Visst är det så att då man längtat klart kommer tankarna.

När stenen släpper och det går att andas igen.

Krampen avtar och det faktiskt ljusnar någonstans långt där borta.

Att detta var och blev min livlina i kaoset efter min djupdykning.

När inte tryggheten infinner sig och sorgen har ett mångårigt grepp.

Då all energi går inåt samtidigt som styrkan växer.

Vad många hopp som tänts, så många lågor som släckts.

Tills jag till slut är klar och kvar.

Och så mycket jag lärt mig, om mig och om andra.

Och vad jag fortfarande lär mig så här på min livsresa.

Att jag nu förstått hur otydlig jag varit, hur den egenskapen ställt till det för mig.

Tydlig på gränsen till övertydlig, klargöra och förklara.

Rädd att stå upp för mig själv, den rädslan är borta nu.

Vilsen ibland och irrar iväg i minnenas kvarter och längtans sötma.

Men inte så länge, inte så ofta.

Jag ska hem, hitta lugnet och det kommer, jag vet att det infinner sig.

  

Vad kommer jag då att sakna.

Jo, denna vy en skön sommarkväll då grönskan och värmen gör sitt bästa.

Hur många fina kvällar har jag njutit på min uteplats av utsikten.

Året om har jag vaknat med en för årstiden utsikt mot norr.

Lika vacker året om.

Klart kommer jag att sakna mina fyrbenta besökare som så ofta hälsar på.

Av alla så är det tre som jag tycker mest om, två tjejer och en kille.

Två fina grannar finns i mina tankar då jag lämnar området.

Jag kommer nog vandra förbi husen då och då, säga hej till dom jag möter.

  

Några sista dagar kvar här och jag stänger sakta boken, avslutar detta kapitel.

Mot en nystart i nygammal miljö.

Sopar sakta igen spåren efter min tid här, lite dag för dag.

Allt har sin tid, denna har varit lärorik på alla sätt.

Allt blir som det är tänkt.

  



Av Magdalena Ahl - 21 november 2014 12:19

En liten kort promenad i allt flyttpyssel.

Solen lockade och det är frostigt kallt med -14.

Med raska kliv mot första Advent och sista veckan i november.

När december kommer är jag flyttad och på g i mitt nya.

Vad jag längtar att få till ett hem igen.

   

Av Magdalena Ahl - 20 november 2014 21:22

 

.....

Av Magdalena Ahl - 20 november 2014 20:56

  

...krackelering...


 

...nätverk...


Av Magdalena Ahl - 20 november 2014 20:48

 

.....

Av Magdalena Ahl - 19 november 2014 22:04

 

Snökristaller och frost.

Gnistrande och glimmande.

Spännande mystik.

Dimmigt och otydligt.

Oskarpt och fantasifullt.

Livsbejakande.

Kittlande.

  

Av Magdalena Ahl - 16 november 2014 07:37

 

Det är något särskilt med dom. För mig hör vi liksom ihop.

Fina detaljer gjorda med känsla, utsirade för hand.

Knarrande trägolv och vackra spegeldörrar kan få hjärtat att slå en volt.

Spröjsade fönster ger en gemytlig trygghetsvarning.

Rejält och kraftfullt, äkta och innerligt.

Gedigna material som doftar av svunnen tid.

Där trivs jag, i den miljön.

Bekant, tryggt och bekvämt.

  

Av Magdalena Ahl - 12 november 2014 21:34

 

...förändring...

ger klok kunskap...

...ökad medvetenhet som skapar sköna insikter...

...lärorika livsbejakelser...

...självinsikt...

...intressanta nyfikenheter...

...spännande skärpt självkänsla...

...allt får man...

...av...

...förändring...

.....

...vilken intressant dag det blev...

  



Skapa flashcards