minabetraktelser

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Magdalena Ahl - 3 april 2014 05:55

 

...på mina långa ensamvandringar...

...efter tecken...

...och jag hör att alla småfåglar är vårglada...

...våra vinterboende kvittrar ivrigt och lockande efter en partner...

...men jag vill höra våra gäster...dom nyanlända...

...dom som kommer med vårglädjen och förväntningarna...

...dom som tinar upp frusna vinterhjärtan och skickar ut värmen i kroppen...

...några har redan kommit...svanar som trumpetar och seglar tjusigt i vattnet...

...som sträcker stolt på halsarna och speglar sig i stilla vatten...

...och igår...

...då hörde jag bofinkar på flera ställen då jag passerade på min promenad...

...förundrad över mig själv som fortfarande blir så starkt berörd av dessa vårfåglar...

...hur glad i hjärtat jag blir och hur oerhört starkt beroende jag är av dessa tecken...

...vad jag har längtat efter att livet ska återkomma...

...i naturen och djurlivet...

...jag vill ha mer...

...vårmöten...

  

Ovido - Quiz & Flashcards