minabetraktelser

Alla inlägg under december 2014

Av Magdalena Ahl - 28 december 2014 14:28

 

I gott sällskap av dom nya inköpen och den verkar trivas bra där.

Mycket soffläge i kalla Julhelgen, nu har graderna legat på neråt -29 idag.

Små korta vandringar förutom igår då jag tog den långa skogssvängen, - 14 visade termomern då.

Mildare till Nyår och gärna det, en liten paus behöver vi alla.

Nära skidspåret som jag nu bor hör jag envist, modiga motionärer trotsa kylan.

Ljuset är på återgång och det är fantastiskt att igen se solen, även då dagen är så kort.

Några få dagar kvar på detta år och sen mot våren och sommaren.

Så härligt.

  



Av Magdalena Ahl - 27 december 2014 12:31

 

Idag är det precis en månad sen jag flyttade in i nya lägenheten.

Med tre av dom allra bästa vännerna körde vi på några timmar hit mitt bohag.

Fick min gamla lgh besiktad med mvg och nya gästerna fick flytta in där.

...

Jag fick, då möjligheten att inspektera närmare och mer noga min nya lägenehet, mina farhågor besannade.

Jag har skurat, mer behövs kanske inte sägas, jag pratar inte om en enkel veckostädning.

Jag har alltså skurat.

...

I mina köksskåp är mina prylar och i mina garderober mina kläder.

En del småjobb är gjorda av allt som fanns på långa listorna.

Men jag bor fortfarande i kartonger.

Jag väntar.

...

Första vardagen efter trettonhelgen kommer målare/målarna.

Vad jag längtar tills alla helger är över.

Hur många månader nu har jag bott nerpackat, ja flera, flera.

Hoppas dom är snabb och tiden nu går fort.

...

Jo det blev Jul i allt detta.

Enkel och spartansk, men Julen kom ändå.

Lite Julstakar och juleljus kom fram, tom en tomte.

...

Jag har ännu inte kännt glädjen över denna flytt.

Ilska, frustration och besvikelse har snurrat i mina tankar.

Mitt mantra "Det blir fint sen" fungerar snart inte.

...

Men det blir det.

Klart det blir så.

Några veckor till bara.

  



Skapa flashcards