minabetraktelser

Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Jaa, vad hände då...

Av Magdalena Ahl - 27 december 2014 12:31

 

Idag är det precis en månad sen jag flyttade in i nya lägenheten.

Med tre av dom allra bästa vännerna körde vi på några timmar hit mitt bohag.

Fick min gamla lgh besiktad med mvg och nya gästerna fick flytta in där.

...

Jag fick, då möjligheten att inspektera närmare och mer noga min nya lägenehet, mina farhågor besannade.

Jag har skurat, mer behövs kanske inte sägas, jag pratar inte om en enkel veckostädning.

Jag har alltså skurat.

...

I mina köksskåp är mina prylar och i mina garderober mina kläder.

En del småjobb är gjorda av allt som fanns på långa listorna.

Men jag bor fortfarande i kartonger.

Jag väntar.

...

Första vardagen efter trettonhelgen kommer målare/målarna.

Vad jag längtar tills alla helger är över.

Hur många månader nu har jag bott nerpackat, ja flera, flera.

Hoppas dom är snabb och tiden nu går fort.

...

Jo det blev Jul i allt detta.

Enkel och spartansk, men Julen kom ändå.

Lite Julstakar och juleljus kom fram, tom en tomte.

...

Jag har ännu inte kännt glädjen över denna flytt.

Ilska, frustration och besvikelse har snurrat i mina tankar.

Mitt mantra "Det blir fint sen" fungerar snart inte.

...

Men det blir det.

Klart det blir så.

Några veckor till bara.

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Ahl - 5 november 2020 21:26


   Oj, oj. Jag har ju en blogg. Som jag helt har lyckats glömma av. Glömt vad den heter och lösenord, hur gör man inlägg...hehe.. Fick jobba lite på det... Många år är det nu sen sist, av olika anledningar tappade jag bort allt. Kameran i...

Av Magdalena Ahl - 10 april 2017 17:36


  Kanske jag känner en liten svag lust till ord och bild igen. Av många olika orsaker försvann inspirationen. Och det är väl helt okej med en längre bloggvila. Men jag har oxå saknat orden och tankarna. Längtat efter känslan av glädje det ...

Av Magdalena Ahl - 4 september 2016 21:35

.....     .....   .....  

Av Magdalena Ahl - 20 maj 2016 20:43


  .....

Av Magdalena Ahl - 21 januari 2016 21:48


  ...men släppte den sen fri... ...för den är för alla oss... ...som längtat så länge... ...att ge glädje och värme... ...på kinden och i själen... ...i hjärtat...      ...

Ovido - Quiz & Flashcards