minabetraktelser

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Magdalena Ahl - 15 oktober 2014 17:03

 

Det blev en vacker dag då vädret bestämt sig.

Molnbanken som sakta rörde sig över oss försvann iväg under dagen.

Härligt fotoväder då det fortfarande finns färger kvar i naturen.

Varit ute i närapå två timmar, andats och njutit.

Lyssnat efter dom få fåglar som ännu inte flygit söderut.

Sett svanar samla sig och kivas om plats i ett vatten som rymmer dom alla.

Dom trumpetar och jagar iväg varandra, kan tro att dom snart lämnar oss nordbor vilken dag som helst.

En liten sjö har jag ochså besökt, nyis över hela ytan. 

Stilla och tyst var det där.

I skogsdungen hörde jag trastar och blåmesarna är kvicka i flykten. 

Titor och talgoxar plockar björkfrön, kvittrar och är nyfikna.

Under vägen hittar jag fina sittplatser att vila på.

Glad att det finns bänkar och stenar som gjorda för mig.

Mitt i oktober har vi hunnit till och höst börjar gå mot vinter.

Men idag har den kännts avlägsen då solen värmde ansiktet, allt vad den kunde.

  

Ovido - Quiz & Flashcards