minabetraktelser

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Magdalena Ahl - 29 januari 2015 08:36

 

Så här ser det ut från mina fönster, uppåt skogen till.

Vintervitt och snötyngda grenar.

Just nu snöar det som bäst och det är lovat många decimeter till, närmaste dagarna.

Januariväder och vinterläge.

Trots det, så hör jag en annan glad ton från alla småfåglar.

Säkert mer påverkade av ljusare dagar än av vårsol och värme.

Men det känns lite vårlikt och förväntansfullt för mig.

Några sista dagar nu så är vi inne i februari.

Mot Våren.

  





Av Magdalena Ahl - 29 januari 2015 08:25

 


 

Ja, jag är ju så förtjust i det som spirar och gror.

Barnsligt förtjust t.o.m

Den här tiden på året, mitt i vintern, då längtar jag efter grönska.

Så roligt se hur pelargonerna bara på en vecka skickar ivög gröna blad.

Så fort det går och det tack vare ljuset om dagarna.

Och när dom krukodlade pärlhyacinterna står där i butikerna.

Kan bara inte låta bli, måste ha fast den ljuva blomningen så snabbt tar slut.

Men under tiden njuter jag.

  


Presentation


Färg Form Foto Tankar Dikter Musik Djur Natur
Filosofiskt tänkande

Klicka på bilderna så blir de större
Gilla om du vill
En kommentar blir jag glad för

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards