minabetraktelser

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Magdalena Ahl - 1 april 2014 18:54

 


 


 


Riktigt kalla nordvindar sveper över oss här i Norr...

Snömolnen drar snabbt förbi och då och då visar sig den himmelsblå skyn...

Tog mig en liten sväng ut på holmen...ville se hur långt våren kommit på kolonin...

Fortfarande gott om snö över odlingar och sommardrömmar...

Trädgårdar i dvala...men snart så...

Hittade en trampad stig ner mot det öppna vattnet...om jag har tur ligger svanarna där for tanken...

...men inte idag...dom låg längre bort och mer i lä...

Så det blev en stunds vila på min bänk...i solen som just då såg att jag satt där...

...en mediativ laddning av energi...med slutna ögon och tankar som vandrade...

...insikt och beslut...

...det blir som det är tänkt...

  

Av Magdalena Ahl - 1 april 2014 18:25

 

Njaa....kanske inte ändå....

Men med tre systrar som är otroligt duktiga med penslarna och dessutom har dom alla haft utställningar...

...ja vad kom jag då på...hittade min vuxna sons färglåda från lågstadiet i en låda...

...en pensel fann jag oxå och en stund vid köksbordet igårkväll gav en skön avkoppling...

...lite terapeutiskt och en skön känsla av tankar som skingras...

...javisst....färg och form tycker jag ju om...

...inköp av bättre penslar idag...oj..oj...

...var ska detta sluta....

  

Ovido - Quiz & Flashcards