minabetraktelser

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Magdalena Ahl - 14 januari 2014 21:06


   


 

Byggnadsverk i olika skepnader...

Högt och imponerande...sakralt kraftfullt...

Enkelhetens praktiska form...tillgängligt användbart...

Vackert och gammalt...

Livsviktigt i dåtiden...stämningshöjare i nutiden...

Ögongodis för betraktaren som älskar det sköna...

För en som mig...

  




Av Magdalena Ahl - 14 januari 2014 11:23

Nu får det vara nog...

Jaa...nu räcker det för lång tid framöver...f.r.o.m. nu...

Med den känslan vaknade jag i tidiga morgonen...

Och den känslan ska jag bära med mig...

Man får inte tyngre börda än vad man mäktar med sägs det...

Jag är ganska nöjd nu...tack...

Så vad gjorde jag utan er...dom bästa av dom "bästaste"...

Storasyster B och gamla goa vännen Å...

Den ena nära i samma stad och den andra 100 mil bort...ibland 150 mil...

Kloka...tokroliga allvarliga varjedagssamtal om livet...då skrattet får skrattas...

gråten får gråtas...tårarna rinna...tankarna komma...

Klarheterna och insikterna ta form och uttryckas...styrkan i orden...

Den kommer och just idag...tusan vad stark jag är...

Tre starka kvinnor...härligt...mäktigt...

Så vad gjorde jag utan er...tacksam och priviligierad som jag känner mig...

att ni finns...

Till dom bästa...

Syster B och vännen Å...

Kramar...

  


Av Magdalena Ahl - 14 januari 2014 08:51

 

I naturen och i årstiden jag trivs bäst i....

  

Skapa flashcards