minabetraktelser

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Magdalena Ahl - 1 januari 2014 22:16

 

Nyårsdagen och jag vaknar alltför tidigt...ljud från huset når in till mig...

småbarnsskrik...andra som stökar omkring...på väg eller kommer hem...

Lyhört...och jag sover oroligt...nära ytan...

Fyra timmar fick jag...somnade sent efter en lugn Nyårsafton...

Frukost...kaffe..flera muggar och vaknar klart...

Vad göra nu...jodå...nu åker Julen bort...plockar ner allt...

Stoppar i lådor på em....men före det den långa skogssvängen...

Delvis oplogat och några minus och helt underbart skönt...

Jag...ett fåtal hundägare och snösvängen är vaken tidigt...inga skidåkare i spåret jämte vägen...

Spårmaskinen är ute och jobbar...det kom ju snö igår...

Summerar året som gått...men det blir faktiskt flera år bakåt i tiden...sådär ca fem år...

Så är det för mig nu...då där i höstas det passerade kom tillbaka med en sån kraft...

Händelser som skedde och påminde om det gamla...jag var inte beredd...

Då sorg...smärta...saknad och tomheten gjorde så ont...

Då jag fick stanna och låta det komma över mig...vara i det...få det på plats och nu....

Jo...jag är på väg framåt igen...jag är på väg...

Jag gläds åt de allt ljusare dagarna...mot våren som kommer...livet...

av mina nära och kära....min son...


Allt blir som det är tänkt...

  





Skapa flashcards