minabetraktelser

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Magdalena Ahl - 30 oktober 2013 13:57

 

Efter skogsvägen är det nästan lä trots en hård blåst...

Solen sänder hjärteglädje och det är flera varmgrader...

Det märks att dagarna börjar vara kortare och skuggorna längre...

Regn och snö har avlöst varandra under sista veckans dagar...men nu är det barmark igen...

Skogen doftar ännu underbart från tall..gran och mossa...


Ofta möter jag djur i skogen...och varje gång "småpratar" jag med dom...

Säger "Hej" till mamma älg med kalv...tjattrar med ekorren tills den irriterat sveper upp i trädet...

Ilsket tjattrande tillbaka...ropar mot räven...ser bara svansen då den rädd och snabbt förvinner in bland träden...


Jag säger till smågrodorna att dom inte får leka på vägen...

Lockar visslande på järparna...de svarar alltid och närmar sig sakta...sakta...

Upptäcker rådjursspår i nysnön och viskar lågt...var är ni?...

Ser nötskrikorna och hör deras skrän...sura är dom på en liten sparvuggla...

Skrattar lite och säger...men den lille...fast jag vet att det är fara...skarpt läge...

Fortsätter så min väg fram....


Som den natur och djurälskare jag är vill jag aldrig vara utan dessa möten...

Aldrig någonsin...


Ja...lite sån är jag...och kommer alltid vara...

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards